Underbar vecka!

Hallihallå!
Gud vad jag har mycket att skriva om! Anledningen att jag inte bloggat på hela helgen är för att jag har helt enkelt inte haft tid! För det mesta har jag hållit hus på mitt rum,har packat,städat och rensat lite småsaker. På fredag så åker jag till F&F och sover där,och på lördag så beger sig hela högen till Falkenberg en vecka,jag återkommer senare i veckan om det. Och nu ska jag berätta lite om mina dagar jag har varit med om.

Onsdag-
F&F,familjen och Jonte åkte till vårat hemliga ställe och plockade svamp! Hittade rätt mycket kantareller om jag får erkänna,tyckte det var lite lustigt att det fanns så mycket mitt i sommaren. Så vi hittade en hel del. Vi grillade mitt ute i skogen också,mysigt! Efter det åkte vi hem till oss då Jonathan följde med hem också! Vet inte riktigt var tiden försvann när vi var här hemma, vi gick ut en sväng,åt glass,fastnade framför teven då och då,pratade och hade massor av kul. Efter maten så åkte vi till skogssjön och badade där. När vi var i vattnet så kom det plötsligt upp en död fisk till ytan! Snacka om att jag blev rädd/äcklad så jag skrek till,och Jonathan blev också livrädd bara för att jag skrek,HAHAHAHAH! När vi kom hem så tog alla varsin 10-minuters dusch (Jonte i duschen,jag i badkaret och Krille ute i vattenslangen,normalt va? Dock hade krille badkläder på sig när han duschade ute,hihi). Tina hade sagt att den som var i vardagsrummet inom 10 minuter fick vara med att välja film,och det är ju ingen som vill se det man egentligen inte ville se,så alla var där inom 10 minuter så vi kom överens om Ice Age 2. Grymt rolig film,älskar ekorren och Sid!♥ Innan vi gick och la oss förberedde vi oss lite för morgondagen genom att packa lite.
Torsdag- Vi hann faktiskt inte göra så jättemycket innan det var dags att åka till tågstationen inne i Linköping,vi hann äta frukost,packa det sista och fixa oss och sen åkte vi iväg. Jag älskar verkligen den där sträckan vi åker med tåget (kustpilen)! Så himla mysigt är det,man åker vid vattnet,genom skogen,precis vid vägarna så man kan sitta och räcka ut tungan åt alla som åker förbi (normalt we know)! Tåget är också jättemysigt. Och eftersom att jag,Jonte eller Krille känner någon på tåget så kan man ju skämma ut sig jättemycket utan att skämmas!...om ni fattar vad jag menar,kul var det iallfall! Vi hann och spela in en liten randomfilm på tåget,hoppas att jag hinner fixa med den i veckan! Inne på den lilla stationen i Vimmerby stod Anette och hämtade upp oss,så åkte vi vidare till deras hus. Anette gjorde både hamburgare och korv till oss,så det åt vi medans vi roade oss med att kolla på Ronny & Ragge,hahaha,dom är sjuka båda två.  Så hoppade vi lite studsmatta,åkte ner till deras sjö och badade,kollade vidare på teve,åt supergod fruktsallad som Anette hade gjort,satt vid datorn,kollade ännu mer på teve. Vi gick upp till Jontes rum vid klockan 10 ungefär,vi bäddade ner oss i sängarna och låg och läste en stund. Sen så somnade killarna innan mig bara för att jag skulle smsa litet tag till. Vid 11 så såg jag hur det började blinka utanför fönstret,och först så tänkte jag att det åskade,men jag hörde ju inget muller! Så då trodde jag att det var någon lampa eller så som hade gått sönder utanför,men imorse så fick jag reda på att det hade blixtrat jättemycket inatt (utan muller?!). Så kan det vara här i livet.
Fredag- Vi vaknade vid halv 10 eller något,åt lite frukost och kollade på teve samtidigt. Sen gjorde vi oss klara så att man inte var helt nyvaken när Tina,pappa och Hugo kom,dom kom vid 11,halv 12! Vi åt lite tacos till lunch och efter lunch så åkte vi till deras sjö badade,superhärligt! Vi hann spela in en film på studsmattan också,så ska försöka fixa den också! När vi kom hem till dom igen efter badet så fick vi lite fika,och sen så åkte vi hem någon timme efter det. Vill bara säga att jag har haft det underbart hos er,vill tillbaka snart igen,saknar er redan!♥ Påvägen hem så stannade vi till på ICA och köpte lite "strandmat",för vi stannade till i en sjö i Rimforsa och badade och åt middag där och så. Dock hade vi inga handdukar att torka oss med,så vi fick torka oss med kläder som vi hade i våra väskor,smidigt... Vi kom hem vid halv 9 ungefär,och då satt jag vid datorn,höll på att blogga då men våran hårddisk var halvtrasig,så datorn hackade hela tiden. Men nu är hårddisken bytt och allt är perfekt igen!

Lördag- Vi åkte till Tinas idrottshall igen,vill inte ens prata om det,haha! Jag är en sån mes,så ja,nog om den saken. Träffade Malin några timmar,har alltid lika kul vad vi än gör! På kvällen pusslade jag lite (helt beroende!!!!),och sen fortsatte jagatt fixa och dona i mitt rum. Dippade gurka och kollade på teve innan jag gick och la mig också,mysigt!
Idag (söndag)- Började dagen med att springa några varv vid spåret vid oss (800m/varv eller något sånt),tog en lång dusch och sen fortsatte jag i mitt rum. Och där har jag hållit hus ungefär hela dagen! Känner mig nästan som en städerska,är jättepetig när det gäller mitt rum,så ni vet! ;)
Imorn (måndag)- Imorn så är det en halv vecka hos mamma som gäller igen! Har packat och fixat så allt är klart! Tror att jag ska träffa Julia & Jossi också! SJUKT SAKNADE BÅDA TVÅ!♥ Så jag upptaderar mer imorn,så ni får ha det bäst.
.
Det här blev visst ett långt inlägg,antar att dom flesta har slutat läsa för längesen,men ni som läst allt ni är världsbäst! Ha det fint!
Lite bilder från svampplockningen:

Kommentarer
Postat av: Nettan

Blev tomt när ni hade åkt!! Ni är så välkomna tillbaka!! Ses på söndag! Kram <3

2011-07-25 @ 18:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0